لمياء الديوان

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الدكتورة لمياء الديوان

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» بناء مقياس للمعرفة الخططية بكرة القدم النسوية للصالات
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالسبت يناير 28, 2023 10:38 pm من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» Building aTactical Knowledge Scale of Women's Futsal
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالسبت يناير 28, 2023 10:35 pm من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» الحقيبة التعليمية بأسلوب التنافس الذاتي وأثرها في تعلم الأداء المهاري وإنجاز رمي القرص للطالبات
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالسبت يناير 28, 2023 10:18 pm من طرف الدكتورة لمياء الديوان

»  The educational bag by the method of self-competition and its impact on learning skill performance And the achievement of discus throwing for female students
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالسبت يناير 28, 2023 10:10 pm من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» مشاركة الدكتورة لمياء الديوان في تكريم المخترعين المشاركين في معرض كلية الكوت الجامعة (42) بالتعاون مع المركز الدولي الفرنسي .
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالجمعة مايو 13, 2022 5:33 am من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» السوسيومترية
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالخميس فبراير 17, 2022 2:07 am من طرف ahcene

» ابحاث البروفيسوره لمياء حسن الديوان مع روابطها في المجلات منذ عام 2005-2021
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء فبراير 15, 2022 2:07 am من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» قناتي على اليوتيوب تابعوها
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء فبراير 15, 2022 1:37 am من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» حادث سقوط الباب الحديدي لبيت د لمياء الديوان عليها
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء فبراير 15, 2022 12:48 am من طرف الدكتورة لمياء الديوان

» اختبارات للقوة العضلية
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 3:09 am من طرف houwirou

» الاختبارات والقياسات الفسيولوجية للجهاز القلبي التنفسي :
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 2:52 am من طرف houwirou

» اختبار التنظيم الإدراكي وتركيز الانتباه
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 2:50 am من طرف houwirou

» مصطلحات في الاختبارات والقياس
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 2:46 am من طرف houwirou

» ما هي بطارية الاختبارات البدنية وكيف يتم تصميمها؟
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 2:44 am من طرف houwirou

» مفهوم التقويم وأساليبه
   (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Emptyالثلاثاء ديسمبر 07, 2021 2:32 am من طرف houwirou

تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

    (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين بأعمار من ( 15-17 سنة) بكرة القدم

    الدكتورة لمياء الديوان
    الدكتورة لمياء الديوان
    المدير العام


    عدد المساهمات : 1030
    تاريخ التسجيل : 16/03/2011
    الموقع : https://lamya.yoo7.com

       (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Empty (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين بأعمار من ( 15-17 سنة) بكرة القدم

    مُساهمة  الدكتورة لمياء الديوان الخميس مايو 19, 2011 9:40 pm

    ملخص الرسالة باللغة العربية





    (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين بأعمار من ( 15-17 سنة) بكرة القدم


    جامعة القادسية


    الباحث
    عبد الله حويل فرحان



    اشراف ا.د عبد الله حسين اللامي
    اشتملت الرسالة على خمسة أبواب وهي :

    الباب الأول : التعريف بالبحث :

    حيث اشتمل على المقدمة وأهمية البحث :
    التي تكمن في لعبةكرة القدم ونواحي الاعداد المختلفة للناشئين ودور العملية التدريبية وتطورها في هذه اللعبة 0 وكذلك من خلال استعراض المشكلة والاسباب التي دفعتة الى الخوض في بحثها ومحاولة ايجاد الحلول المناسبة لها وهي ضرورة 0 من خلال تصميم مناهج تدريبية مقترحة بحجوم مختلفة بكرة القدم لفرق الناشئين . والوقوف على أحد الجوانب التدريبي المهمة لما لها من مردود ايجابي على أداء اللاعب أثناء المباراة ومعرفة ما تسفر عنه نتائج الدراسة مما يساعد في توجيه عملية أعداد اللاعبين الناشئين وفق أسس علمية .

    أهداف البحث فكانت :
    1. التعرف على تأثير المناهج التدريبية بالحجوم المختلفة على المتغيرات الفسيو لوجية والبدنية والاداء المهاري للناشئين0
    2. التعرف على الفروق بين القياسات والاختيارات القبلية والبعدية في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين0
    3. التعرف على الفروق بين القياسات والاختبارات البعدية في المتغيرات الفسيو لوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين 0



    وفروض البحث هي :
    1. إن للمناهج التدريبية بالحجوم المختلفة تأثير ذا دلالة أحصائيةعلى المتغيرات الفسيو لوجية والبدنية والاداء المها ري 0
    2. هناك فروق ذات دلالة إحصائية في القياسات الاختبارات القبلية والبعدية في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري 0
    3. هناك فروق ذات دلالة إحصائية في الاختبارات والقياسات البعدية في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري.
    أما المجالات فهي :
    1-5-1 المجال البشري : لاعبو منتخب محافظة الديوانية للناشئين للأعمار ( 15– 17 ) سنة
    1-5-2 المجال الزمني : من لحظة اقرار الموضوع في 31/ 1 /2007 و لغاية تسليم
    تسليم الرسا لة في 17/10/2007
    1-5-3 المجال المكاني : ملعب مركز شباب الديوانية .
    الباب الثاني :
    اشتمل الباب الثاني على الدراسات النظرية والدراسات المشابهة :
    الباب الثالث
    شمل منهجية البحث وإجراءاته الميدانية حيث استخدام الباحث المنهج التجريبي(المجموعتين المتكافئتين) لملائمته مشكلة البحث واشتمل على عينة البحث وعددهم (20) لاعب تم اختيارهم عشوائيا وإجراء التجانس والتكافؤ لهم بعد تقسيمهم إلى مجموعتين بواقع(10) لا عبين لكل مجموعةوكذلك شمل الأجهزة والأدوات المستخدمة والاختبارات وتصميم المنهج والتجربة الاستطلاعية وغرضها التعرف على الصعوبات والمعوقات في تنفيذ الاختبارات وشمل التجربة الرئيسية والوسائل الإحصائية .
    الباب الرابع
    تضمن عرض النتائج وتحليلها ومناقشتها للمجموعتين حيث قام الباحث بعرض النتائج على شكل جداول بلغ عددها ( 43 ) جدولا ثم تحليل كل جدول من هذه الجداول . وكذلك تم مناقشة النتائج لكل اختبار من الاختبارات والمتغيرات الفسيو لوجية ومن خلال ذلك تم التوصل إلى تحقيق أهداف البحث والتحقق من فروضه .


    الباب الخامس
    اشتمل هذا الباب على الاستنتاجات والتوصيات التي توصل لها الباحث خلال دراسته إذ خرج باستنتاجات أهمها .
    1. حدوث تطور واضح للمجموعتين في الصفات البدنية والمهارية والفسيو لوجية و بنسب مختلفة 0
    2. حدوث تطور واضح للمجموعة التجريبية التي تدربت بواقع وحدتين تدريبيتين في اليوم بشكل أفضل من المجموعة الضابطة التي تدربت بواقع وحدة تدريبية واحدة في اليوم في بعض الصفات البدنية والمها رية وفي متغير الحد الاقصى لاستهلاك الاوكسجين 0
    3. لم تكن هناك فروق معنوية للمجموعتين في متغير السرعة الانتقا ليةوفي متغيري( معدل النبض،والضغط الدم) قبل وبعد الجهد 0وفي مهارتي (السيطرة بكل اجزاء الجسم وتنطيط الكرة بالراس0

    أما أهم التوصيات فهي :
    1. يوصي الباحث بالتركيز على التدريب بحجوم تدريبية مختلفة بما له من أهمية في تطوير الصفات البدنية والمهارية وا لفسيولوجية 0
    2. يوصي الباحث المدربين باستخدام المتغيرات الوظيفية ومؤشر التدريب في المناهج التدريبية لما لهم اهمية في الاستدلال على حالة اللاعب التدريبية وحالته الصحية

    الدكتورة لمياء الديوان
    الدكتورة لمياء الديوان
    المدير العام


    عدد المساهمات : 1030
    تاريخ التسجيل : 16/03/2011
    الموقع : https://lamya.yoo7.com

       (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري  للناشئين بأعمار من ( 15-17  سنة)  بكرة القدم                                             Empty رد: (تأثير مناهج تدريبية بحجوم مختلفة في المتغيرات الفسيولوجية والبدنية والاداء المها ري للناشئين بأعمار من ( 15-17 سنة) بكرة القدم

    مُساهمة  الدكتورة لمياء الديوان الخميس مايو 19, 2011 9:43 pm

    Summary


    the impact of training curricula Bhjum different in performance and physical skills and some physiological variables



    Investigator:
    Abdullah Farhan Huwail




    supervisor:
    Prof .D. Abdullah Hussein captain






    The letter included five sections, namely:
    Part I: definition search:
    Where included contributions and the importance of research:
    The great achievements in various events did not come from a vacuum was not the result of chance, but achieved through sound scientific planning, and the ability to recruit science professionals all, both the humanitarian nature of the service delivery in various sporting events.
    Coaching is one of those affected by the science in recent years in this development, since the training process and form an organizational structure consistent with the state of development of new techniques and methods used in the training process. That development added many of these modern methods, including new is the nature of the age group with commensurate with professional activity. , Which has a direct impact of upgrading skills, physical and career and Ktti, psychological and mental.
    Football is one of the games, which had been growing global attention for being the most popular in the world, making specialists seeking always to the development of the game through increasing levels of players in various aspects of preparation. Since the performance skills (tactics) and performance Ktti (tactics) were the two factors but the physical preparation (elements of fitness) is the bridge that links them. (Al-Rubaie, Mawla 1988, p. 11)
    That interest and integration between the numbers and skills and physical Ktti came as a result of scientific planning stage proper training, which also lead to improved physical and functional as well as innovation and creativity.
    The trends of modern sports training through studies carried out by specialists and researchers, which focused on a lot for the training process, including Sizes sports training and study and the accompanying changes in physical and Mharrih and functional when implemented (Abul-Ela 1998, p. 61)
    The research is important in the design of training curricula proposed Bhjum different football teams for beginners. And standing on one of the important aspects of training because of their positive impacts on the performance of the player during the game and know the outcome of the study results, which helps to guide the process of preparing young players based on science.


    The problem of research:
    Given the experience of being a scientist field he was a player and coach Having examined the scientific sources noted that most trainers concentrate on a training unit and a day for young beginners during training curricula to develop physical and specialization. Almost equal size and at one training during the module 1. Hence the problem emerged on how to upgrade the physical aspects of the development and specialization through two training courses on the same day, and trying to determine the impact of this method in some of the physical variables, and functional specialization, which is trying to explain to determine the changes that occur in the application of this technique.
    Research objectives were:
    1. Identify the impact of the training curriculum Bahadjom different in performance and physical skills, and some of the physiological variables among a sample search
    2. Identify the differences between measurements and choices tribal and Alaadih in performance and physical skills and some physiological variables among a sample search
    3. Identify the differences between measurements choices and videoconferencing between the two groups in the pilot performance and physical skills and some physiological variables.
    The research assumptions are:
    1. The training curricula for various Bahadjom significant impact Ahsaeihali variables discussed among a sample search.
    2. There are statistically significant differences in the measurements and tests videoconferencing between tribal groups in the pilot performance and physical skills and some physiological variables
    3. There are statistically significant differences in tests and measurements of the two pilot videoconferencing in performance and physical skills and some physiological variables in a sample search.
    The areas are:
    Human 1-5-1 area: team players Diwaniyah province of the young age (15 - 17) years
    Area 1-5-2 schedule: April 1, 2007 until August 22, 2007
    1-5-3 spatial area: Youth Center Stadium Diwaniyah.




    Part II:
    The second section included theoretical studies and similar studies:
    Part III
    Included research methodology and procedures of the field where the use of the experimental curriculum researcher (series pilot) for the problem of relevance and research included a sample search and the number (30) player selected premeditated and uniformity and parity after they divided into two groups and also included machinery and tools used and the tests and the design of the curriculum and experiences Alasttalaitan and experience key The statistical means.
    Part IV
    The offer of results, analysis and discussion of the two groups where the researcher presented the results in tabular form number (43) and a schedule analysis of each of these tables. It was also discussion of the test results for all tests and functional changes and through that has been reached to achieve the objectives of the search and verification of Frodah.
    Part V
    This section included with the conclusions and recommendations reached during the researcher has studied the conclusions emerged as the most important.
    1. A clear evolution of the two pilot first and second in the physical attributes and specialization, functional and different proportions
    2. A clear evolution of the experimental group used the first two training courses per day is better than the second pilot trained at one training a day in each physical attributes as Uday speed transition appeared to be equal either two qualities Skill has evolved following skills (roll-on/roll-off-handling - Suppressions-scoring) with the exception of control of the ball in all parts of the body and the ball Tntit Cape has evolved some physiological variables pulse at rest and systolic pressure at rest and oxygen consumption rate vo2 max
    3. There is a preference for the pilot group first pilot group II variables and physical and functional specialization
    The main recommendations are:
    1. Researcher recommends focusing on training Bhjum various training including its importance in the development of physical attributes and specialization and career
    2. Researcher trainers recommend using indicator variables and functional training in the training curricula of their importance in the citation of the case the player training and his health condition
    3. Interest groups and age tests periodically for the purpose of evaluating training curricula designed by trainers from physical and specialization as well as functional variables
    4. Similar studies and other age groups and know what the outcome of these studies


      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 22, 2024 3:55 pm